Tekst

Wat is tekst?

Het is een verzameling woorden dusdanig achter elkaar gezet zodat ze een boodschap vormen. Vertelt het daarmee een verhaal? Nee. Raakt het de lezer? Niet perse.

Maar ik geloof dat een enkele zin, in de juiste context en op het juiste moment, het verschil maakt.

Een selectie van eerder door mij geschreven teksten. Afwisselend van sfeeromschrijving tot persbericht en van inhoudelijke blogs tot website (seo) teksten.

Portfolio teksten

MONO Zakelijk
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heb ik namens NetwerkZes een trainingsvideo geproduceerd. Hierin worden chauffeurs geattendeerd op de gevaren van het afgeleid rijden. In deze geschreven case wordt duidelijk wat het vraagstuk, het oplossing en het resultaat was. (Tip: klik op de pdf op de pagina om de video(s) te bekijken.)


P-services
Als expert in personeelsbeheer is het lastig uit te leggen wat je nu precies doet. Het is geen grijpbaar begrip, geen duidelijke fysieke bezigheid. Maar dit stuk tekst vertelt ondernemers hoe zij geholpen zijn met de diensten van P-services. Want ook in deze lastige tijden geven zij de ondernemer weer ruimte om te ondernemen.



Heras
Een begrip in hekwerk-wereld. Iedereen heeft ooit wel eens een bordje van Heras ergens zien hangen. Maar als expert in perimeter protectie moet je breder inzetbaar zijn. Ook de beveiligingswereld heeft een stap gemaakt richting IT. Welke geïntegreerde systemen Heras gebruikt lees je op hun website. Tekst in een niche, die eigenlijk niet via een website wordt verkocht



Backofficebureau
Zeggen dat je ergens verstand van hebt, werkt niet. Laten zien dat je inhoudelijk weet waar je het over hebt, geeft je veel meer geloofwaardigheid. Deze blogs van Backofficebureau zijn speciaal gemaakt voor intermediairs en uitzendbureaus en helpt hen bij hun werkzaamheden. Om dit goed over te laten komen, is het als schrijver nodig om je echt te verdiepen in het onderwerp.


MFW virgin getting the virus
Blog (in het Engels) over mijn persoonlijke kennismaking met de Media Future Week. Een week waarin jongeren ervaring opdoen met het werken aan een mediavraagstuk in teamverband. Ik mocht onderdeel zijn van het communicatie en marketing team van de organisatie. Verslag van deze dagen zijn terug te vinden via deze link: MFW dayreport(s)



Jigler.nl
Een nieuw label in de overvolle uitzendmarkt zetten, valt niet mee. Zeker niet als je zowel werkzoekenden als werkgevers wilt aanspreken. Daarom hebben wij gekozen voor een neutrale stijl die zowel zakelijk als benaderbaar is. In vormgeving en tone of voice. Onder het kopje blog zijn inhoudelijke stukken te vinden.


Persbericht(en) Media Jaarcongres
Een ander tekst-aspect is het schrijven van persberichten. Op zich is dit een vak apart, de tekst moet inhoudelijk kloppen (het belangrijkste eerst zeggen) zakelijk zijn en toch verkopen. Voor het Media Jaarcongres heb ik meerdere persberichten geschreven.




×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× Hoi! Wat kan ik voor je doen?